Meget kan man sige om triathlon men én ting er sikkert. Vi bruger uendelig meget tid på ensidigt gentaget arbejde. Det betyder at vores kroppe er i den samme position i de samme bevægemønstre uendelig mange gange.

Derfor er det efter min mening utrolig vigtigt at huske sine led og muskler på, at de rent faktisk også kan bevæge sig i andre retninger. Dette er både for velvære, men også som skadesforebyggende tiltag.  

Derfor består en del af min træning også af mobiliserende øvelser. Over vinteren gik jeg til Hot Yoga 1-2 gange om ugen, hvilket varmt (bogstavligtalt) kan anbefales. I denne tid hvor træningensmængde af de 3 primære discipliner er intensiveret, er det minimalt hvor mange timer jeg bruger på yoga. Det ville uden tvivl være givet godt ud, men som så mange andre ting i livet handler det om prioritering. 

I stedet har jeg en fast øvelse jeg laver hver dag, min ynglingsøvelse. Jeg kalder den inderen, andre ville kalde den skovskider-stillingen. I mere fine termer kaldes den en dyb squat. Den åbner op for hoftenleddet og er også utrolig god for lænden (derudover er det rent faktisk en kanon øvelse i forhold til dit fordøjelsessystem - måske derfor den har fået det navn den har) 

Prøv det selv af - I bliver glade for den. Start langsomt op med at sidde 30 sek og byg derefter tiden op.

Udover den dybe squat benytter jeg også indimellem den klassiske gamle kending De 5 Tibetaner som består af 5 øvelser, der får kroppen mobiliseret og strukket godt igennem. 

God fornøjelse - I bliver afhængige :)

/Signe